RSS новости
Играть онлайн в игры денди
 
Каталог / Бизнес
Ссылка на ленту:

Бухгалтер 911. Новости бухгалтерского и налогового учета в Украине. buhgalter911.com

Новости бухгалтерского и налогового учета в Украине

Загружается, подождите...

Новоутвержденная форма уведомления ГФС о принятых работниках применяется с 3 июля

   3 июля 2015 года вступило в силу постановление КМУ от 17.06.15 г. № 413 «О порядке сообщения Государственной фискальной службе и ее территориальным органам о принятии работника на работу» (далее - Постановление № 413).
   
   Постановлением №413 установлено, что уведомление о принятии работника на работу подается собственником предприятия, учреждения, организации или уполномоченным им органом (лицом) или физическим лицом в территориальные органы Государственной фискальной службы Украины по месту учета их в качестве плательщика ЕСВ по соответствующей форме до начала работы работника по заключенному трудовому договору одним из следующих способов:
   
   - средствами электронной связи с использованием электронной цифровой подписи ответственных лиц в соответствии с требованиями законодательства в сфере электронного документооборота и электронной подписи;
   
   - на бумажных носителях вместе с копией в электронной форме;
   
   - на бумажных носителях, если трудовые договоры заключены не более чем с пятью лицами.
   
   Информирует http://zir.minrd.gov.ua.
   

   На заметку: 27.06.15 г. в газете «Урядовий кур’єр» было опубликовано постановление КМУ № 413 частично (без приложения). Полностью оно опубликовано 03.07.15 г. в газете «Офіційний вісник України» № 50. Поэтому, начиная с 03 июля 2015 года о принятых работниках необходимо сообщать ГФС по установленной форме.


Остатки отрицательного значения НДС: налоговики продолжают упорствовать

   Плательщики НДС помнят, сколько шума в начале марта наделало письмо ГФСУ от 06.03.2015 г. № 7796/7/ 99-99-19-03-02-17. Напомним, что в нем налоговики запретили отражать в февральской декларации непогашенные по состоянию на 01.02.2015 г. остатки отрицательного значения в сумме, которая превышала разницу между суммой налогового обязательства и налогового кредита отчетного периода февраль 2015 года. Многие известные общественные организации потребовали отозвать это письмо.
   
   Однако фискалы упорствуют. В письме ГФСУ от 03.06.2015 г. № 11505/6/99-99-19-03-02-15 они продолжают настаивать на том, что упомянутые показатели впервые могут быть сформированы в декларации за отчетный период март 2015 года, и учитываются при определении суммы налога, которая подлежит уплате в бюджет или бюджетному возмещению или переносится в декларацию следующих отчетных периодов.
   
   
По материалам: ЛІГА:ЗАКОН


Изменение адреса предприятия является основанием для переоформления разрешения

   У Держгірпромнагляді в листі від 21.04.2015 р. № 2494/0/11-06/6/15 роз’яснили деякі нюанси переоформлення документів дозвільного характеру. Так, правові й організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності дозвільних органів визначено вимогами Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV (далі — Закон).
   
   Відповідно до п. 8 ст. 41 Закону, підставами для переоформлення документа дозвільного характеру є:
   
   - зміна найменування суб'єкта господарювання — юридичної особи чи прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця;
   - зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання.
   
   Водночас питання щодо видачі дозволу, які належать до компетенції Держгірпромнагляду, визначено ст. 21 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. № 2694-XII (далі — Закон № 2694), вимоги якої встановлюють, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі — дозвіл).
   
   Відповідно до ст. 21 Закону № 2694, підставами для переоформлення документа дозвільного характеру є:
   
   - зміна найменування суб'єкта господарювання — юридичної особи чи прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця;
   - зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання.
   
   Тож зміна юридичної адреси (місцезнаходження) суб'єкта господарювання є підставою для переоформлення дозволу.
   
   


Об ответственности за нарушение предельных сроков регистрации налоговых накладных и расчетов корректировки к налоговым накладным в ЕРНН

   Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі:
   
   10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
   
   20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
   
   30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
   
   40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
   
   Перелічені штрафні (фінансові) санкції встановлено пунктом 120 прим.1.1 статті 120 прим.1 Податкового кодексу України.
   
   Крім того, пунктом 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.
   
   Відповідно до п. 35 підр. 2 р. ХХ Податкового кодексу України норми абзацу другого п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року.
   
   Нагадуємо платникам податку про завершення перехідного періоду, з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснювалась без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.


Справка о доходах: утверждена новая форма

   Минсоцполитики приказом от 05.06.2015 г. № 591 изложило в новой редакции форму Справки о доходах. Данная справка оформляется и выдается субъектами предпринимательской деятельности — физическими и юридическими лицами гражданам, которые у них работают, для представления в органы социальной защиты населения для оформления социальной помощи (жилищной субсидии).
   
   Напомним, что подробную информацию о том, как получить субсидию, вы прочитаете в «Налоги и бухгалтерский учет», 2015, № 28, с. 22.
   
   Приказ от 05.06.2015 г. № 591 вступает в силу со дня официального опубликования. На день подготовки заметки указанный документ официально не опубликован.
   
   
По материалам: Налоги и бухгалтерский учет


С 1 июля введена в действие новая нормативная денежная оценка земель города Киева

   Головне управління ДФС у м. Києві звертає увагу, що з 01.07.2015 року рішенням Київської міської ради від 10 грудня 2014 № 565/565 введено в дію нову нормативну грошову оцінку земель міста Києва, затверджену рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва».
   
   Платникам земельного податку та орендної плати за землю пропонуємо звернутися до Головного управління Держземагенства у м. Києві або до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) для отримання нових витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
   
   У разі зміни бази оподаткування уточнюючі податкові декларації по платі за землю подаються протягом 20 календарних днів з місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п.286.4 ст.286 Податкового кодексу України).


Уплата авансовых взносов за январь-февраль 2015

   Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 102.01.01
   
   Платниками податку, які станом на 31.12.2014 перебували на консолідованій сплаті податку на прибуток, сплата щомісячних авансових внесків провадиться так:
   
   - у січні-лютому 2015 року, як і у минулому році, — за місцем реєстрації головного підприємства (юридичної особи) та його відокремлених підрозділів у сумі, що розрахована відповідно у консолідованій податковій декларації з податку на прибуток та Розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за звітний (податковий) період — 2013 рік;
   
   - починаючи з березня 2015 року — лише за місцем реєстрації головного підприємства (юридичної особи) у сумі, що розрахована у податковій декларації за звітний (податковий) період — 2014 рік.


Молоко за вредность: кому, сколько?

   В соответствии с Законом Украины "Об охране труда" работники, занятые на работах с тяжелыми и вредными условиями труда, бесплатно обеспечиваются лечебно-профилактическим питанием, молоком или равноценными пищевыми продуктами, газированной соленой водой, имеют право на оплачиваемые перерывы санитарно-оздоровительного назначения, сокращение продолжительности рабочего времени, дополнительный оплачиваемый отпуск, льготную пенсию, оплату труда в повышенном размере и другие льготы и компенсации, предоставляемые в порядке, определенном законодательством.
   
   В соответствии с требованиями Порядка бесплатной выдачи молока или других равноценных пищевых продуктов работникам, занятым на работах с вредными условиями труда, утвержденного постановлением Госкомтруда СССР и Президиума ВЦСПС от 16.12.87 г. № 731/П-13 (далее - Порядок) работодателю предоставлено право самостоятельно решать вопросы, связанные с бесплатной выдачей работникам молока или других равноценных пищевых продуктов. Основой для принятия соответствующих решений является Перечень химических веществ, при работе с которыми в профилактических целях рекомендуется употребление молока или других равноценных пищевых продуктов, утвержденный приказом Минздрава СССР от 04.11.87 г. № 4430-87 (далее - Перечень).
   
   Согласно Порядку молоко выдается в объеме 0,5 л за смену независимо от ее продолжительности, в дни фактической занятости работника на работах, связанных с производством или применением химических веществ, предусмотренных в указанном выше Перечне. Также в соответствии с требованиями Порядка запрещается выплачивать денежную компенсацию вместо выдачи молока, выдавать молоко за одну или несколько смен вперед, за прошедшие смены, выдавать молоко домой, заменять другими товарами и продуктами (кроме равноценных - кефира, простокваши, мацони).
   
   Согласно Государственным санитарным нормам и правилам "Гигиеническая классификация труда по показателям вредности и опасности факторов производственной среды, тяжести и напряженности трудового процесса", утвержденным приказом Минздрава от 08.04.14 г. № 248, под вредными условиями труда понимается состояние условий труда, при котором уровень влияния одного или более факторов производственной среды и/или трудового процесса превышает допустимый.
   
   Отнесение работ к категории с вредными и тяжелыми условиями труда и определение права на льготы и компенсации работникам за работу в этих условиях зависит от результатов аттестации соответствующих рабочих мест по условиям труда в соответствии с Порядком проведения аттестации рабочих мест по условиям труда, утвержденным постановлением КМУ от 01.08.92 г. № 442.
   
   Следовательно, право на бесплатную выдачу молока или других равноценных пищевых продуктов имеют работники при условии, если концентрация химических веществ на соответствующих рабочих местах превышает предельно допустимую концентрацию, что должно быть подтверждено результатами аттестации их рабочих мест.
   
   Также работодателю предоставляется право устанавливать в коллективном договоре (соглашении, трудовом договоре) работнику льготы и компенсации за работу с вредными условиями труда, не предусмотренные законодательством, в частности бесплатную выдачу молока или других равноценных пищевых продуктов в случаях, когда концентрация химических веществ на рабочем месте не превышает предельно допустимую.
   
   Письмо Госгорпромнадзора от 13.03.15 г. № 1475/0/8-5/6/15.


Кто определяет параметры рабочей среды для предоставления перерывов работникам для обогрева

   У Держпраці листом від 30.04.2015 р. № 32-21/01-472 роз’яснили, коли надаються спеціальні перерви в роботі. Так, відповідно до ст. 168 КЗпП працівникам, що трудяться в холодну пору року на відкритому повітрі чи в закритих неопалювальних приміщеннях, вантажникам і деяким іншим категоріям працівників у випадках, передбачених законодавством, надаються спеціальні перерви для обігрівання та відпочинку, які входять у робочий час. Власник або вповноважений ним орган зобов'язаний обладнати приміщення для обігрівання та відпочинку працівників.
   
   Відповідно до п. 2 постанови Наркомпраці СРСР «Правила про роботу на відкритому повітрі в холодну пору року» від 11.12.1929 р., температура та сила вітру, за яких надаються перерви для обігрівання, визначаються виконкомами місцевих рад.
   
   Оскільки Законом України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР не передбачені повноваження виконавчих органів місцевих рад щодо встановлення температури та сили вітру, кількість і тривалість перерв визначає власник або вповноважений ним орган за погодженням із виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації. Переліки працівників, які мають право на спеціальні перерви для обігрівання, погодні умови та тривалість і кількість перерв, установлюються в колективних договорах.


Проект Закона Украины «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины»

   Проект розроблено з метою приведення положень Податкового кодексу України (далі – Кодекс), Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 755) та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) у відповідність до Закону України від 12 лютого 2015 року № 191-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)».
   
   1. Закон № 755 доповнено новою статтею 171, згідно із Законом № 191. Відповідно до цієї статті відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – Єдиний державний реєстр) про проведення реєстраційної дії передаються в день проведення такої дії до інформаційної системи ДФС. У день отримання ДФС відомостей про проведення реєстраційної дії до Єдиного державного реєстру передаються відомості з даними про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску, клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску тощо.
   
   На сьогодні відомості з Єдиного державного реєстру надходять як і протягом робочого часу, так і після його завершення. Отримання відомостей з Єдиного державного реєстру після завершення робочого часу унеможливлює їх опрацювання органами ДФС у день їх отримання. У день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру ДФС передає дані із зазначенням класу професійного ризику виробництва. Зазначені відомості отримуються від Фонду соціального страхування України в порядку взаємного обміну інформацією.
   
   З огляду на зазначене Проектом вносяться зміни до Кодексу та Закону № 2464 та встановлюється, що органи ДФС забезпечують взяття на облік суб’єктів господарювання та надання відповідей до Єдиного державного реєстру з даними про взяття на облік із зазначенням класу професійного ризику виробництва у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру. Днем отримання контролюючими органами зазначених відомостей є день отримання відомостей (документів), якщо такі відомості (документи) отримані у операційний час цього дня або наступний операційний день, якщо такі відомості (документи) отримані після операційного часу. Тривалість операційного часу та операційного дня визначається в порядку, встановленому Міністерством юстиції України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової і митної політики.
   
   2. Органи ДФС забезпечують облік суб’єктів господарювання і як платників податків, і як платників єдиного внеску, та у разі зміни місцезнаходження (місця проживання) деякий час (до 1 місяця) суб’єкт господарювання може перебувати на обліку в різних органах ДФС в якості платника податків та платника єдиного внеску.
   
   Проектом пропонується внести зміни до статті 171 Закону № 755 та встановити, що органи ДФС передають окремо дані про взяття на облік та орган ДФС, де платник перебуває на обліку як платник податків, та дані про взяття на облік та орган ДФС, де платник перебуває на обліку як платник єдиного внеску.
   
   3. Також Проектом пропонується внести зміни до статті 24, 37 Закону № 755 та забезпечити одночасну державну реєстрацію створення юридичної особи і державну реєстрацію припинення юридичної особи у разі перетворення (зміни організаційної форми господарювання) та зруйнувати схему ліквідації юридичної особи без виконання зобов’язань перед кредиторами, у тому числі по податках і єдиному внеску. Через недосконалість Закону № 755 на сьогодні існують випадки проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення без реєстрації новоутвореної юридичної особи – правонаступника.
   
   4. З метою спрощення процедур реєстрації платників ПДВ Проектом пропонується скасувати обов’язок платника здійснювати перереєстрацію платником ПДВ у разі зміни місцезнаходження (місця проживання) (зміни до пункту 183.15 статті 183 Кодексу).
   
   5. Проектом усувається колізія між Законами № 755 та Законом № 2464 в частині дублювання функцій з адміністрування єдиного внеску. Законом України від 4 липня 2013 року №406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (далі – Закон № 406) були внесені зміни до Закону № 2464, якими передано функцію адміністрування єдиного внеску з Пенсійного фонду України до ДФС. При цьому положення Закону № 755 щодо передачі даних про взяття на облік страхувальників із зазначенням їх класу професійного ризику виробництва не приведено у відповідність до норм Закону № 406.
   
   6. З метою спрощення процедур зняття з обліку платників єдиного внеску Проектом пропонується внести зміни до статті 5 Закону № 2464, якими передбачається можливість прийняття керівником контролюючого органу рішення про непроведення перевірки платника у разі відсутності заборгованості зі сплати єдиного внеску та подання платником звіту за останній звітний період.
   
   Зауваження та пропозиції до Проекту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань можна надсилати упродовж двох тижнів з дати оприлюднення Проекту на адресу розробника: поштову – 04655, м. Київ, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України, Департамент реєстрації платників та електрону – oblik@sfs.gov.ua та до Державної регуляторної служби України – 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11