RSS новости
Играть онлайн в игры денди
 
Каталог / Бизнес
Ссылка на ленту:

Бухгалтер 911. Новости бухгалтерского и налогового учета в Украине. buhgalter911.com

Новости бухгалтерского и налогового учета в Украине

Загружается, подождите...

6 подарков за полугодовую подписку на «Налоги и бухгалтерский учет»

   Используйте свой шанс получить практичные и оригинальные подарки, оформив подписку на 2-е полугодие 2015 года на печатную версию журнала «Налоги и бухгалтерский учет». Только до 25.06.2015 каждый, кто оформит полугодовую подписку, гарантированно получит бесплатный доступ к использованию электронной версии журнала «Налоги и бухгалтерский учет», 4 увлекательные книги в электронном варианте и оригинальный сувенир-магнит с вашим фото.
   
   Чтобы оформить подписку и стать участником акции, нужно заполнить простую регистрационную форму на сайте https://i.factor.ua


Новый праздничный день: как исчислять среднюю зарплату для оплаты отпусков

   Минсоцполитики в письме от 07.05.2015 г. № 520/13/84-15 напомнило, что исчисление средней заработной платы для оплаты времени отпусков, в частности, ежегодного отпуска, осуществляется в соответствии с Порядком исчисления средней заработной платы, утвержденным постановлением КМУ от 08.02.95 г. № 100.
   
   Этим Порядком предусмотрено, что исчисление средней заработной платы для оплаты времени ежегодного отпуска осуществляется путем деления суммарного заработка за последние перед предоставлением отпуска 12 месяцев на соответствующее количество календарных дней года, уменьшенное на количество праздничных и нерабочих дней, установленных законодательством. Полученный результат умножается на число календарных дней отпуска.
   
   Законом Украины от 05.03.2015 г. № 238-VIII внесены изменения в ст. 73 Кодекса законов о труде Украины. Согласно данным изменениям в Украине установлен праздничный нерабочий день 14 октября — День защитника Украины. Закон вступил в силу с 25.03.2015 года.
   
   Таким образом, с момента, когда 14 октября 2015 года будет входить в расчетный период при исчислении средней заработной платы для оплаты времени ежегодного отпуска, его нужно будет исключать из расчетного периода как праздничный и нерабочий день.
   
   
По материалам: Налоги и бухгалтерский учет


Налоговый агент имеет более 1000 наемных работников: как заполнить раздел о военном сбор формы № 1ДФ

   Якщо податковий агент має понад 1000 працюючих найманих працівників та подає декілька порцій податкового розрахунку за формою № 1ДФ, то нарахований, виплачений дохід і нарахований, перерахований до бюджету з нього військовий збір відображаються загальними сумами лише один раз у розділі ІІ першої порції податкового розрахунку форми № 1ДФ.
   
   Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 103.25


Компенсация из бюджета среднего заработка мобилизованных отражаются по признаку дохода "128"

   Компенсація виплат із бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період відображаються у Податковому розрахунку (форма №1ДФ) затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4 за ознаками доходу - "128" - соціальні виплати з відповідних бюджетів – звертають увагу фахівці ГУ ДФС у Волинській області.
   
   Якщо підприємство у будь-якому місяці II кварталу отримає компенсацію з бюджету в межах середнього заробітку, нарахованого мобілізованим працівникам за березень (січень, лютий) 2015 року, то сума такої компенсації, що виплачується зазначеним працівникам після її отримання, у ф. №1ДФ за IІ квартал в розділі I „Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку” відображатиметься за ознакою доходу "128":
   
   - у графі 3а „Сума нарахованого доходу” - прочерк (сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку за березень відображалась у ф. №1ДФ за I квартал);
   
   - у графі 3 „Сума виплаченого доходу” - сума отриманої із бюджету та виплаченої компенсації в межах середнього заробітку за березень;
   
   - у графах 4а та 4 „Сума утриманого податку, нарахованого/перерахованого” - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).
   
   Якщо підприємство у місяцях II кварталу буде нараховувати мобілізованим працівникам компенсацію в межах середнього заробітку та подавати Звіти до органу соціального захисту населення з зазначенням сум такого середнього заробітку з метою її отримання, то у розділі I ф. №1ДФ за II квартал за ознакою доходу "128" по мобілізованому працівнику відображатимуться:
   
   - в графі 3а „Сума нарахованого доходу” - сума нарахованої компенсації в межах середнього заробітку мобілізованим працівникам за квітень - червень;
   
   - в графі 3 „Сума виплаченого доходу” - сума отриманої із бюджету та фактично виплаченої компенсації мобілізованим працівникам у місяцях II кварталу;
   
   - в графах 4а та 4 „Сума утриманого податку, нарахованого/перерахованого” - прочерки (ПДФО на компенсацію не нараховується і не перераховується).
   
   Також повідомляємо, що в розділі II „Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір” ф. №1ДФ за II квартал в рядку „Військовий збір” проставляються прочерки, оскільки на компенсацію в межах середнього заробітку мобілізованих працівників військовий збір не нараховується.
   
   


Работникам с неполным рабочим временем продолжительность работы не сокращается

   Минсоцполитики в письме от 28.08.2014 г. № 397/13/116-14 напомнило, что согласно ст. 53 КЗоТ накануне праздничных и нерабочих дней продолжительность работы сокращается на один час как при пятидневной, так и при шестидневной рабочей неделе. Исключение составляют работники, которым установлено сокращенное рабочее время.
   
   Специалисты ведомства отметили, что в данной норме Кодекса речь идет о сокращении продолжительности не рабочего времени, а работы. То есть эта норма не предусматривает сокращения рабочего времени, а лишь требует его перераспределения таким образом, чтобы накануне праздничных и нерабочих дней продолжительность работы сокращалась при условии, что норма продолжительности рабочего времени, предусмотренная законодательством (40 часов в неделю), не сокращается и, соответственно, оплата труда сохраняется в размере полной тарифной ставки, полного оклада.
   
   Кроме того, авторы письма обратили внимание на то, что для работников, работающих на условиях неполного рабочего времени, эта норма не применяется, то есть продолжительность их работы накануне праздничных и нерабочих дней не сокращается.
   
   
По материалам: ЛІГА:ЗАКОН


Предприниматели с наемными работниками: что указать в графе 4 трудовой книжки

   Специалисты Минсоцполитики напомнили, что при заключении трудового договора гражданин обязан подать паспорт или иной документ, удостоверяющий личность, трудовую книжку, а в установленных случаях - документ об образовании (специальности, квалификации), о состоянии здоровья и другие документы.
   
   Работник не может быть допущен к работе без заключения трудового договора и уведомления ГФСУ о приеме на работу.
   
   Следовательно, поскольку работник не может быть допущен к работе, в частности, без оформления локального акта работодателя (физического лица - предпринимателя), в графе 4 трудовой книжки указываются реквизиты такого локального акта работодателя.
   
   Письмо от 30.03.2015 г. № 191/06/187-15.
   

   По материалам: ЛІГА:ЗАКОН


Что угрожает работодателю за невыплату зарплаты мобилизованному работнику

   Минюст вместе с Минсоцполитики напомнили: за нарушение законодательства о труде виновных лиц привлекают к дисциплинарной, материальной, административной и уголовной ответственности.
   
   За нарушение установленных сроков выплаты зарплаты, выплату их не в полном объеме на должностных лиц юрлиц и физлиц — предпринимателей наложат админштраф. Его размер составляет от 510 до 1700 грн (ст. 41 Кодекса Украины об административных правонарушениях).
   
   Уголовная ответственность установлена за безосновательную невыплату зарплаты или другой установленной законом выплаты гражданам более чем за один месяц, совершенная умышленно руководителем предприятия, учреждения или организации независимо от формы собственности или предпринимателем (ст. 175 Уголовного кодекса Украины).
   
   Если до привлечения лица к уголовной ответственности оно выплатит зарплату или другую выплату гражданам — его освободят от уголовной ответственности.
   
   Напомним, за работниками, призванными на военную службу по призыву во время мобилизации, на особый период, но не более одного года, сохраняют место работы, должность и компенсируют из бюджета средний заработок на предприятии, в учреждении, организации, в которых они работали на время призыва, независимо от подчинения и формы собственности. Выплату таких компенсаций осуществляют за средства Госбюджета Украины в порядке, определенном Кабмином.
   
   Письма Минюста Украины «Об ответственности за невыплату среднего заработка мобилизованному работнику» от 24.09.14 г. № 486-0-2-14/7.2 и Минсоцполитики Украины «Об ответственности за невыплату среднего заработка мобилизованному работнику» от 18.09.14 г. № 1301/13/84-14


Предложены изменения в корректировке финансового результата до налогообложения налогом на прибыль на суммы возвращенной возвратной финансовой помощи

   28 грудня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
   
   Зазначеним Законом було викладено у новій редакції Розділ ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
   
   Згідно внесених змін, починаючи з 01.01.2015 року об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.
   
   Зазначені зміни не містять перехідних положень, що стосуються сум поворотної фінансової допомоги, що була отримана платниками податку до 01.01.2015 року від осіб, які не є платниками податку на прибуток або мають пільги з цього податку, і не була повернута за підсумками 2014 року. Дана обставина призводить до втрати платниками податку права на зменшення фінансового результату на суми повернутої ними поворотної фінансової допомоги (її частини) в звітних періодах, в яких таке повернення матиме місце.
   
   Таким чином, платники податку на прибуток, які доволі часто використовували механізм поворотної фінансової допомоги від неплатників податку на прибуток (керівників чи інших фізичних осіб) для поповнення обігових коштів підприємств, брак яких відчувало більшість представників в першу чергу малого і середнього бізнесу в 2014 році, на сьогодні позбавлені права, на яке вони розраховували, враховуючи норми чинної на кінець 2014 року редакції ПКУ.
   
   Оскільки, зазначена обставина є дискримінацією прав платників податку на прибуток та зважаючи на ту обставину, що згідно пп. 4.1.9. п. 4.1. ст. 4 ПКУ, однією з основних засад податкового законодавства України є стабільність, що виражається в тому, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки, платники податку на прибуток, враховуючи порядок та дату прийняття змін до ПКУ від 28.12.2014 року не могли своєчасно відреагувати на зазначені зміни. В зазначених умовах вважаємо за справедливе заповнити допущену законодавцем прогалину шляхом внесення змін до ПКУ
   
   Ціллю цього законопроекту № 2749 є усунення правової колізії, що виникла в результаті прийняття 28 грудня 2014 року Верховною Радою України Закону України №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та поновлення законних прав платників податків.
   
   Основним завданням даного законопроекту є зміцнення та гармонізація стосунків між Державою в особі її законодавчої гілки влади, яка представлена Верховною Радою України, органами виконавчої влади, зокрема Державною фіскальною службою України з одного боку та платниками податків з іншого боку. Його метою є забезпечення балансу інтересів держави та бізнесу, паритетності прав контролюючих органів та платників податків.
   
   Проектом пропонується:
   
   - доповнити підрозділ 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України пунктом 34 наступного змісту: «34. Платник податку має право зменшити фінансовий результат до оподаткування у звітному податковому періоді на суму поверненої поворотної фінансової допомоги (її частини), отриманої платником податку до 01.01.2015 від осіб, які не є платниками податку на прибуток або осіб, які згідно із Податковим кодексом України мають пільги з цього податку».
   
   Прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо коригування фінансового результату підприємств до оподаткування податком на прибуток на суми повернутої поворотної фінансової допомоги (її частини), отриманої платником податку до 01.01.2015 року від осіб, які не є платниками податку на прибуток або мають пільги з цього податку» сприятиме практичному втіленню демократичних засад податкової політики України в розвиток податкових відносин та дозволить встановити економічно обґрунтований механізм оподаткування суб'єктів господарювання.
   
   Наслідком прийняття даного законопроекту стане викорінення обставин, які ускладнюють процес становлення стратегічного курсу України на Європейську інтеграцію та побудови між державою Україна та платниками податків конструктивних податкових відносин, які ґрунтуються на принципах неупередженості, своєчасності, законності, доброчесності, прозорості та зміцнення податкової системи України, що призведе до усунення зайвих причин для подразнення платників податків та сприятиме створенню атмосфери довіри і взаєморозуміння між Державною фіскальною службою України та платниками податків.
   
   Проект Закону України від 28.04.2015 р. № 2749 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо коригування фінансового результату підприємств до оподаткування податком на прибуток на суми повернутої поворотної фінансової допомоги (її частини), отриманої платником податку до 01.01.2015 року від осіб, які не є платниками податку на прибуток або мають пільги з цього податку»


ВРУ приняла Закон «О внесении изменений в некоторые законы Украины относительно сведений о конечном бенефициаре собственнике юридического лица»

   Проектом передбачається продовжити на чотири місяці строки подання юридичними особами, зареєстрованими до 25 листопада 2014 року, відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), що, на думку суб'єктів права законодавчої ініціативи, має забезпечити можливість виконання відповідних вимог закону всіма зареєстрованими юридичними особами.
   
   Також звільнено від обов’язкового подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) релігійні організації, державні та комунальні підприємства, юридичні особи, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (членами).
   
   Відповідний законопроект зареєстровано за №2896.


Кабмин предлагает очередную порцию изменений в НКУ

   На офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України оприлюднено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо усунення неузгодженостей)», унесений Кабінет Міністрів України.
   
   Запропоновано, зокрема:
   
   - уточнити, що переоцінка основних засобів, інших необоротних і нематеріальних активів, що проведена відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності не враховується для цілей розділу ІІІ ПКУ;
   
   - визнавати безнадійною заборгованість суб’єктів господарювання — банкрутів або припинених як юридичні особи у зв’язку з їх ліквідацією;
   
   - тлумачити поняття «нематеріальні активи» й «основні засоби» відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
   
   - виключити з числа об’єктів нежитлової нерухомості господарські (присадибні) будівлі — допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;
   
   - скасувати обов’язок платників податків — юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів подавати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк із дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків тощо.
   
   Із повним переліком запропонованих змін, що стосуються окремих податків, можна ознайомитися тут.